İberry

 

 

GARANTİ VE İADE KOŞULLARI

GARANTİ BELGESİ

Üretici ve ithalatçılar, tüketiciye yönelik üretilen veya ithal edilen mallar için içeriği yönetmelikle belirlenen bir garanti belgesi düzenlemek ve yazılı olarak iletmek zorundadır.

Satılan mala ilişkin olarak düzenlenen faturalar garanti belgesi yerine geçmez.

GARANTİ SÜRESİ

Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlamak üzere asgari bir (1) yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir. Garanti süreleri değişiklik gösterebilir.

Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin asgari bir (1) yıl olduğu kabul edilir.

Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

ÜCRETSİZ ONARIM İSTEME

Tüketici(Alıcı), 6502 Sayılı Tüketici Kanunu’nun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

Alıcı, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.

DEĞİŞİM İADE ŞARTLARI

Alıcı’nın, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;

Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,

Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi, durumlarında;

Alıcı malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, Alıcı’nın talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Değişim, satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde Alıcı, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir.

Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünlerden, kullanım esnasında ALICI tarafından vücut ile birebir temas gerektiren iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler (KULAKLIKLAR vs.), tek kullanımlık ürünler (EKRAN KORUYUCU vs.)ve buna benzer ürünler niteliği itibariyle cayma hakkı kullanılamayacak ürünler arasında bulunmaktadır.

 

MALIN GARANTİ SÜRESİ

Garanti uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.

Kullanım Hatası / Değişim/İade/Ücretsiz Onarım Hakkının Kullanılamayacağı Durumlar

Alıcı’nın malı tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı olarak kullanmasından kaynaklanan arızalarda, değişim, iade, ücretsiz onarım hakkı kullanılmaz.

Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığının, yetkili servis istasyonları, yetkili servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; malın satıcısı, ithalatçısı veya üreticisinden birisi tarafından mala ilişkin azami tamir süresi içerisinde düzenlenen raporla belirlenmesi ve bu raporun bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur.

Tüketiciler, rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle uyuşmazlığın parasal değerini dikkate alarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurabilir.

I-Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünlerden, kullanım esnasında ALICI tarafından vücut ile birebir temas gerektiren iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler (KULAKLIKLAR vs.), tek kullanımlık ürünler (EKRAN KORUYUCU vs.)ve buna benzer ürünler niteliği itibariyle cayma hakkı kullanılamayacak ürünler arasında bulunmaktadır.

Alışveriş sepeti kapat