İberry

Mesafeli Satış Sözleşmesi ve Cayma Hakkı

İş Bu Ön Bilgilendirme ALICI’yı satın alacağı mal veya hizmetler hakkında bilgilendirmek üzere hazırlanmıştır. Tüm kullanıcılar üyelik işlemlerini gerçekleştirdikleri anda satış sözleşmesini okuduklarını ve onayladıklarını kabul etmiş sayılırlar.

SATIŞ SÖZLEŞMESİ

BİLNES TEKNOLOJİ TELEKOMÜNİKASYON GIDA İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ ile Müşteri (ALICI) arasındaki Sanal Ortamdaki Satış Sözleşmesidir.

Madde – 1. TARAFLAR
SATICI BİLGİLERİ

BİLNES TEKNOLOJİ TELEKOMÜNİKASYON GIDA İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ

Adres: Şerifali Mah. Bayraktar Blv. Kale Sk. Almina Plaza No: 25/A Ümraniye – İstanbul – Türkiye

Tel: 0532 742 74 04

E-Posta: info@iberry.com.tr

Kep: 

Mersis No: 

1.2.ALICI BİLGİLERİ

Tüm üyeler: Şerifali Mah. Bayraktar Blv. Kale Sk. Almina Plaza No: 25/A Ümraniye – İstanbul – Türkiye  firmasının B2C Online mağazası https://iberry.com.tr/ kullanan üye olan, daha önce sözleşme imzalayan ve aktif olarak firmamızdan alışveriş yapan tüm alıcılar. (Bundan sonra ALICI veya MÜŞTERİ olarak anılacaktır).

Madde – 2. SÖZLEŞMENİN KONUSU VE KAPSAMI 

İş bu sözleşme Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (“Kanun”) ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ne uygun olarak düzenlenmiştir. İşbu sözleşmenin tarafları, işbu Sözleşme tahtında Kanun’dan ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nden kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan eder.

İşbu Sözleşme’nin konusunu BİLNES TEKNOLOJİ TELEKOMÜNİKASYON GIDA İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ https://iberry.com.tr (“Websitesi”), Satıcı’ya ait mal veya hizmetin satın alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip mal veya hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi oluşturur.

Madde – 3. MAL/ÜRÜN BİLGİLERİ

Mal/Ürün veya Hizmetin; Türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi, Adedi, Satış Bedeli ve Ödeme Şekli, sitede belirtildiği gibi olup, bu vaatler ALICI’ya bildirilmeden değişiklik gösterebilmektedir.

Ürünün özellikleri, fiyatı ve diğer bilgiler şu şekildedir;

Ödeme Şekli :  

Teslimat Adresi :  

Teslim Edilecek Kişi :  

Fatura Adresi :  

Kargo Ücreti :  

Madde – 4. GENEL HÜKÜMLER

4.1. Alıcı, Madde 2 ve 3′ te belirtilen sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir. Söz konusu ürün ya da hizmetin bedeli, BİLNES TEKNOLOJİ TELEKOMÜNİKASYON GIDA İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ tarafından tahsil edilmektedir. Alıcı malın/hizmetin bedelini BİLNES TEKNOLOJİ TELEKOMÜNİKASYON GIDA İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ’ ne ödemekle ürün bedelini SATICI’ya ödemiş sayılmaktadır. 

4.2. Sözleşme elektronik ortamda ALICI tarafından onaylanmakla yürürlüğe girmiş olur, ALICI’nın SATICI’dan satın almış olduğu mal veya hizmetin Alıcı’ya teslim edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal, ALICI’nın elektronik ortamda siparişte belirtmiş olduğu adrese ve belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim edilecektir.

4.3. Malın teslimat masrafları aksine bir durum yoksa ALICI’ya aittir. Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI’nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde, SATICI’nın sipariş konusu mal veya hizmetin ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı haller saklı kalmak kaydıyla, ALICI veya gösterdiği adresteki kişi veya kuruluşa teslim edilir. 

4.4. Sözleşme konusu ürün, Alıcıdan başka bir kişi veya kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi veya kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.

4.4. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile birlikte teslim edilmesinden sorumludur.

4.5. Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanmış olması ve satış bedelinin ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

4.6. Ürünün tesliminden sonra Alıcıya ait kredi kartının Alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI kendisi veya satış sözleşmesinde belirttiği kişi veya kuruma teslim edilmiş olan ürünü 3 işgünü içinde SATICI’ya göndermek zorundadır. Böyle bir durumda nakliye giderleri ALICI’ya aittir.

4.7. SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya 3 gün içinde bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişinin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde, SATICI; 14 gün içinde ALICI’ya ait kredi kartı fişinin iptali ve ilgili tutarın ALICI’nın hesabına iade edilmesi konusunda ilgili banka nezdinde girişimde bulunur ve yapılan işlem elektronik posta aracılığı ile ALICI’ya bildirilir. Böyle bir durumda ilgili bankadan kaynaklanan gecikmelerden dolay Satıcı sorumlu tutulamaz.

4.8. ALICI ve/veya ALICI’nın teslimat yapılması istediği kişi ve/veya kurumlara teslim edilmiş olan ürünlerin arızalı veya bozuk olması durumunda, garanti şartları içinde gerekli onarım veya değiştirme işleminin yapılması için ilgili ürün veya ürünler SATICI’ya, ALICI tarafından teslim aldığı tarihten başlayarak 10 gün içinde gönderilir ve nakliye giderleri SATICI tarafından karşılanır. 10 günlük sürenin dolması halinde, ALICI teslim almış olduğu ürünü Satıcı firma adresine kendisi ulaştırmak zorundadır.

4.9. İş bu sözleşme, ALICI tarafından elektronik olarak onaylandıktan (üyelik gerçekleştirildikten sonra) https://iberry.com.tr adresine ulaştırıldıktan sonra geçerlilik kazanır.

4.10. ALICI’lar öneri, istek ve şikayetlerini https://iberry.com.tr ana sayfası üzerinde bulunan   https://iberry.com.tr /iletisim  Bize Yazın (Öneri ve Şikayetleriniz İçin) bölümünden iletebilirler. 

4.11. ALICI, işbu Sözleşme’yi elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce SATICI tarafından ALICI’ya verilmesi gereken adres, siparişi verilen mal veya hizmete ait temel özellikler, mal veya hizmetin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur. ALICI’nın, teslim edildiği esnada tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı olduğu açıkça belli olan Sözleşme konusu mal veya hizmeti kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir.

Madde- 5. CAYMA HAKKI

5.1. ALICI, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren on dört (14) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Alıcı malın teslimine kadar olan sürede de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanılabilmesi için, ALICI’nın 14 gün içinde cayma hakkını kullanarak ürünü iade etmek istediğini SATICI’ya elektronik posta ile bildirilmesi ya da ürünü iade etmesi gerekir. SATICI kurum, müşterinin talebini aldıktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini müşteriye hiçbir masraf yükletmeksizin iade etmekle ve iade kargo ücretini ödemekle yükümlüdür. İade/değişim kartı doldurularak, ürünün faturasıyla birlikte SATICI kurumun anlaşmalı kargo şirketleriyle, herhangi bir ücret ödemeden iade edebilir. Kargo takip numarasının, ürünle birlikte kargo firmasına verilmesi yeterlidir. SATICI’nın anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo firması ile ürün iletiliyorsa bu bedeli ALICI öder. 

5.2. Cayma hakkının kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün SATICI’ya gönderildiğine dair kargo teslim tutanağı örneği ile satış faturası aslının iadesi zorunludur. Ürün bedelinin iadesinde banka tarafındaki aksaklıklardan dolay SATICI sorumlu tutulamaz. Satış faturasının aslının gönderilmemesi durumunda katma değer vergisi ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilmez. 

5.3. Cayma Hakkının istisnaları: Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler, alıcının isteğiyle yada kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan veya kişiye özel olarak üretilen ürünler, niteliği itibariyle gönderilmeye elverişli olmayan ürünler, kırılmış, kullanılmış, ambalajı açılmış, yırtılmış, filmi kopmuş, zedelenmiş, lehimlenmiş, yıpranmış, orijinal ambalajı bozulmuş, faturası olmayan, fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler, tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,  tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler, malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler, elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallar, cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler cayma/iade/değişim için cayma hakkı kullanılamaz. 

5.4. Alcı’nın; ürünü, iade beyanında bulunduğu tarihten itibaren 10 gün içinde Satıcı’ya ürünün faturasıyla birlikte kargo takip numarasıyla geri göndermesi gerekmektedir. 

5.5. Alıcı, iade etmek istediği ürünü Satıcı’nın anlaşmalı kargo şirketi ile ücretsiz olarak gönderebilir. Satıcı’nın anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde, iade kargo bedeli ve malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir.

5.6. Alıcı’nın, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini Alıcı’dan talep edebilir ve her koşulda Alıcı’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı’nın borcu gecikmeli ifasından dolayı Satıcı’nın uğradığı zarar ve ziyandan Alıcı sorumlu olacaktır.

Madde-6. KİŞİSEL VERİLER

ALICI, web sitesine girilen kişisel verilerin, bunların işlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olarak, SATICI tarafından işlenmesine açık rızanızın bulunduğunu kabul eder. 

Madde– 7. YETKİLİ MAHKEME

İş bu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI’ nın veya SATICI’nın yerleşim yerindeki İSTANBUL TÜKETİCİ MAHKEMELERI yetkilidir. Siparişin elektronik ortamda onaylanması durumunda, Alıcı iş bu sözleşmenin tüm hükümlerini kabul etmiş sayılır.

Alışveriş sepeti kapat